6 nyttigare kvällssnacks som hela familjen kommer att gilla

Gör du också ett försök att välja lite hälsosammare alternativ som kvällssnacks? Du är inte ensam! Men det kan vara svårt att finna inspiration när man är van vid den klassiska godispåsen eller kakorna som ligger längst in i skafferiet. Därför har vi listat några tips på nyttigare snacks som hela familjen kommer att älska! 

Här är tips på sex lite nyttigare kvällssnacks för hela familjen

Kryddigt och fullt av nyttigheter. De här godingarna går inte att låta bli! Njut av en fredag hemma eller varför inte göra dem mitt i veckan.

1. Ugnsbakade äpplen 

Har du ett gäng äpplen hemma i fruktskålen som sjunger på sista versen? Gör en riktigt god och enkel efterrätt – ugnsgratinerade äpplen! De här går dessutom att variera i det oändliga och kommer gå hem hos alla i familjen! Klicka här för att komma till receptet!

2. Zucchinistavar med parmesan

Vill du ha ett nyttigare kvällssnacks i form av zucchinistavar? Inte? Men om vi säger att de är kryddade med parmesan då? Javisst! 100 procent gott! Receptet hittar du här!

3. Sötpotatischips

Sötpotatisen har blivit en minst sagt trendig rotfrukt på senare år.  Och självklart funkar det att göra chips av dem! Gott, nyttigt och något för alla där hemma! Till receptet här!

4. Veganska chokladbollar

Vi lovar! Med tanke på att de här varken innehåller smör eller raffinerat socker kommer du bli chockad över hur goda de är. MUMS! Här är receptet!

5. Energibars

De här funkar inte bara bra som ett gott kvällssnacks, utan är dessutom utmärkta att stoppa ner och ha med sig i handväskan, skötväskan att plocka fram när man behöver något energihöjande. Klicka här för att komma till receptet!

6. Chokladsmoothie

Choklad och smoothie är helt enkelt en underbar kombination som bara måste testas! Receptet hittar du här.

Foto: Linneas Skafferi & Niiinis Kitchen Life/Shutterstock.com

Läs också: 4 recept på fisk som barn gillar

Allt fler ger upp animaliska produkter för att äta mer vegetariskt. Något som ofta stryks från inköpslistan då är mjölkprodukter som ost, smör, grädde och mjölk. Men vad händer egentligen i kroppen när du slutar äta det här? Se mer i videon nedan!

Läs också

  1. Veckans helgmums: Glass på 3 ingredienser
  2. Veckans helgmums: Oreo cupcakes
  3. Veckans helgmums: Sega chokladmaränger